Dziś jest środa 20 czerwca 2018, dziś są imieniny: Bogny i Florentyny

Menu strony

Kalendarz imprez

Licznik

Odwiedziło nas:
6601433
osób

Wyróżnienia

Informacja

dodano: 2017-12-11 09:46:18

W związku z powtarzającymi się pytaniami dotyczącymi wskazania dokumentów potrzebnych do wydania decyzji na ekshumację szczątków z grobu wojennego informuję, że właściwym w tej sprawie jest Prezes Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji Scigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu.

Na stronie internetowej Instytutu Pamięci Narodowej, w zakładce upamiętnianie -> ekshumacje: podstawa prawna i wniosek została zamieszczona stosowna procedura wraz z wnioskiem.

Do wniosku, zawierającego ogólną informację dotyczącą konieczności przeniesienia szczątków należy załączyć i przekazać Prezesowi Instytutu Pamięci Narodowej następujące dokumenty:

  • zgodę właściciela terenu, na którym będzie przeprowadzana ekshumacja;
  • plan i dokumentację fotograficzną terenu ekshumacji;
  • zgodę zarządcy obiektu (cmentarza), na którym ma nastąpić docelowy pochowek wraz z przedstawioną na mapie lokalizacją nowej mogiły;
  • akceptację Wojewody w sprawie realizacji zadania i wskazania lokalizacji nowej mogiły;
  • informację, kto poniesie koszty wykonania zadania;
  • opinię konserwatora zabytków dotyczącą planowanych prac w przypadku gdy obiekt jest wpisany do rejestru zabytków.

Z wnioskiem o wydanie Decyzji na ekshumację może wystąpić osoba prywatna reprezentująca rodzinę bądź otoczenie zmarłego lub instytucje społeczne, a także jednostki samorządu terytorialnego.

 

Załączniki:

- wniosek-ekshumacje.doc

 

Dane adresowe

Urząd Miejski Trzcińsko
ul. Rynek 15
74-510 Trzcińsko - Zdrój

tel. 91 41 48 001
fax 91 41 48 103
e-mail: um@trzcinsko-zdroj.pl

Ważne informacje

NIP: 858-17-31-665
REGON: 811684835
konto: 02 9370 1020 0400 0130 2004 0008

Godziny pracy

Urząd Miasta jest czynny
poniedziałek - czwartek w godzinach 7.30 - 15.30
piątek w godzinach 7.00 - 15.00